Uw producten in de programma's van Dobbit TV!

Een krachtige tool om uw doelgroep te bereiken

ryobi

Wat is product placement?

Product placement is een slimme marketingstrategie waarbij merken hun producten naadloos integreren in films, series of andere vormen van media als deel van de verhaallijn of setting. Het doel is om het product subtiel te promoten, zonder dat het aanvoelt als een klassieke advertentie. Deze subtiele aanpak heeft een grote impact op de manier waarop consumenten merken ervaren en beïnvloedt vaak hun aankoopgedrag zonder dat ze het door hebben. Wij tonen u welke voordelen het promoten van uw producten op Dobbit TV met zich meebrengt!

Soorten product placement

Er zijn verschillende manieren waarop merken in beeld worden gebracht:

  • Visuele product placement
    Het product is in beeld te zien.
    Bv. Producten van Marlux zijn aan de zijkant te zien.
    mariux
  • Gebruiks-product placement
    Het product wordt actief gebruikt door een personage.
    Bv. Het personage gebruikt een afkortzaag van Metabo.metabo

Wat zijn de voordelen van product placement?

  • Subtiele reclame
    Bij klassieke advertenties wordt de kijkervaring onderbroken om de spots te tonen. Bij product placement wordt het product subtiel in beeld gebracht, zonder de kijkervaring van de consument te verstoren. 

  • Versterkt het merkimago
    De consument identificeert zich makkelijk met andere mensen die het product gebruiken of waar het product bij te zien is, die autoriteit zorgt vaak voor een boost voor het merkimago. Dit effect van product placement kan ook bewezen worden door de mere exposure theorie. Deze studie toont aan dat herhaalde blootstelling aan een merk of product in een positieve context kan leiden tot een positievere attitude naar het merk toe

grafiek

  • Meer visibiliteit
    Bij product placement is het logo van het merk altijd duidelijk zichtbaar of wordt het duidelijk vermeld

  • Directe invloed op koopgedrag
    Consumenten die een product in populaire media zien, zijn eerder geneigd het te kopen vanwege de associatie met de context.

Tips

  • Hou rekening met uw doelgroep
    Het is belangrijk om uw doelgroep en hun interesses in gedachten te houden bij het kiezen van een film, serie of ander medium voor product placement. Uw product moet passen bij de inhoud en de beleving van de content, zodat het als authentiek wordt ervaren. Dat maakt de kans ook groter dat u de gewenste doelgroep bereikt.
  • Verhoog de zichtbaarheid zonder te overdrijven
    Zorg ervoor dat het product duidelijk zichtbaar is voor de kijker, maar vermijdt dat het te opdringerig wordt. Product placement mag de content niet domineren, het moet de aandacht van de kijker op een subtiele manier trekken.
  • Betrek het product op een betekenisvolle manier
    De kijker zal het merk beter onthouden als een personage het product gebruikt of ernaar verwijst op een manier die de waarde ervan benadrukt.

Product placement is een creatieve manier om een product in het dagelijks leven van de consument te introduceren. Volledig geïntegreerd in entertainment zorgt het bij de kijker voor een onbewuste connectie met het product. Als resultaat blijven merken hangen, zonder dat de consument er bewust bij nadenkt. Contacteer ons vandaag nog om de mogelijkheden voor uw merk te bespreken!

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Shoes 

Shoes maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.